theeesiiims3

Direktlänk till inlägg 19 februari 2012

Hur man laddar ner poser

Av Lowolf ♥ - 19 februari 2012 08:20

Jag lovade ju att jag skulle börja med att lägga ut en liten guide om hur man laddar ner mods och poser. Nu kommer jag att visa hur man laddar ner poser, men inga andra mods. Det är ganska enkelt när man väl vet hur man gör.


1. Innan du börjar...

... så se till att du har WinRar (eller något liknande program som WinZip) installerat på din dator. Det använder du för att öppna och packa upp filer. Du måste också ladda ner en mapp. Här finns det en download-länk och en beskrivning på hur man gör.


2. Poseplayern

För att kunna använda dina poser måste du ha en Poseplayer. Den finns att ladda ner på modthesims.info, dvs. här. Du måste registrera dig först, men det går snabbt och är defenitivt värt det. Man kan ladda ner massor av bra grejer därifrån.

Hursomhelst, när du klickat på den första filen (cmomoney_PosePlayer.rar) så börjar den att ladda ner. Istället för att klicka på "Spara som" så klickar du på "Öppna" och så ska den öppnas i WinRar. Förminska det fönstret och gå in på Electronic Arts > The Sims 3 > Mods (mappen som du skulle ladda ner) > Packages. Öppna nu WinRar-fönstret igen och dra över filen till Package-mappen. Klart!  Nu är det bara poserna kvar.


3. Poser...

... finns det mycket av på modthesims, så gå tillbaka till sidan. Klicka Downloads > Sims 3 och sök på "pose" i sökfältet. Välj ut någon som du tycker om och ladda ner den, därefter så öppnar du filen i WinRar. Flytta över filen till Package-mappen precis som du gjort med Poseplayern.


4. Använd dina poser!

Nu är det bara att starta spelet. När du har kommit fram till huvudmenyn så ska det komma upp en ruta med överskrift "Modscript hittade". Klicka på Godkänn, alltså V:et längst ner. Sen startar du din familj, går in på Byggläget > Dekorationer > Övrig Dekor och köp poseplayern för en simdollar. Gå tillbaka till simläget och klicka på objektet, välj sedan "Select pose from list". Om du har gjort allting rätt och har en fungerande pose så ska du nu kunna välja mellan de poser du har laddat ned. Om det är en pose där någon ex. sitter på en stol så gör du bara posen i luften och använder fuskkoden "moveobjects on" för att flytta din sim till en stol i byggläget.


Det fungerar inte!

- Läs igenom allting en gång till och eventuellt gör om allting en gång.

Det fungerar fortfarande inte?

- Meddela mig!

   

Ett exempel på en sim som poserar, samma sim som jag har i headern. Ladda ner min/den simmen här. 

 
 
Ingen bild

Elin

19 februari 2012 09:49

Bra breskrivning.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lowolf ♥ - 9 mars 2012 21:26

Jag lovade ju att skriva om den nya expansionen, har fortfarande inte hunnit spela så mycket men jag tog lite bilder i alla fall.   Karaoke    Som ni kanske vet kan simmarna nu sjunga karaoke. Sök bara upp en karaokebar tillsammans med en ko...

Av Lowolf ♥ - 8 mars 2012 17:38

Jag är ledsen för mitt oaktiva bloggande, det märks att jag får färre och färre besökare med tiden. Så snart jag samlat lite kraft tänkte jag börja blogga på riktigt, men tills dess får ni nog nöja er med detta. Har inte heller haft tid att engagera ...

Av Lowolf ♥ - 4 mars 2012 20:00

Jag har väldigt mycket glitch på mitt simsspel, usch vad jag hatar det. Mina nyfödda bebisar ser ut som monster och mina simmar duschar med byxor på. Idag hittade jag ännu en glitch, lite lustigare än dem flesta. Det var när jag använde testingcheats...

Av Lowolf ♥ - 27 februari 2012 19:57

Jag har aldrig riktigt förstått mig på de människor som hellre bygger simmarnas hus än att leka med deras liv, så idag tänkte jag att jag skulle testa att lägga ner hela dagen på att göra ett riktigt hus. Det var inte kul alls, och det blev inte särs...

Av Lowolf ♥ - 27 februari 2012 11:33


Jag är ledsen för att jag inte har bloggat på några dagar, jag har haft lite fullt upp här hemma. Men det beror delvis också på att jag inte vet vad  jag ska blogga om, vad  ni vill läsa om osv. Har lite stuff på gång, men det är inte riktigt klart ä...

Sök i bloggen

Översätt/Translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg hittills?
 Den är toppen!
 Bra, den blir väl ännu bättre sen :)
 Ganska bra!
 Sådär...
 Rätt trist. Men jag antar att den blir bättre.
 Dålig
 Hemsk. >8D

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards