theeesiiims3

Direktlänk till inlägg 19 februari 2012

Alice Popkins - Del 1 - "Vad har jag gjort?"

Av Lowolf ♥ - 19 februari 2012 17:42

Niklaus - Kan du snabba på lite, Laurel? Bara för att du har en ledig dag idag så har inte alla det!

 

Laurel - Om du har så bråttom kan du allt ta och laga din egna mat!

  

Det där är Niklaus, min pappa, och Laurel, min mamma. Sådär håller dem jämt på, tjafsar fram och tillbaka. När dem inte jobbar förstås, vilket dem gör i stort sätt hela tiden. Jag har nästan alltid fått klara mig på egen hand. Det gör mig inte så mycket nu, men när jag var liten så undrade jag varför mina föräldrar aldrig följde med mig till parken eller lekte med mig som de andra föräldrarna.

  

Pappa muttrade något ohörbart till svar och reste sig upp. Det märktes att han var både hungrig och trött, så jag försökte att undvika att inleda ett samtal med honom.

  

Niklaus - ... Och du, Alice, eländig som du är. 21 år är du, och du har fortfarande inte flyttat hemifrån, skaffat något körkort eller jobb. När jag var i din ålder hade jag minsann en egen lyxvilla och minst 400 simdaler i lön i timmen!

Då var vi där igen, det eviga tjatandet. Jag suckade ljudligt.

Alice - Alla är inte som du, okej? Förresten så håller jag på att utbilda mig. Vad mer kräver du av mig egentligen?

 Pappa hade alltid pressat mig något enormt. Trots att jag fick höga betyg och kom in på ett bra universitet så verkar han inte vara nöjd.

 

Niklaus - Nu räcker det! Om en vecka vill jag att du är ute ur det här huset, är det förstått? Jag vill att du lär dig att klara dig själv på egen hand.

  

Alice - M-m-me-e-en va? Pappa? Så kan du väl ändå inte göra? Mamma!?

  

Laurel - Din far har rätt. Seså, har inte du pluggning att göra?

Jag hatar er jag hatar er jag hatar er! Irriterat, förtvivlat och allt däremellan sprang jag ut från huset. Hur skulle jag ha råd med mat? Var skulle jag bo? Tankarna sköljde genom mig. Jag är inte redo än.

  

Ashley. Hon var den enda som kunde förstå. Jag torkade tårarna som börjat rinna nerför mina kinder och samlade mig lite. Men jag kunde inte ringa henne än, Alec skulle komma över om bara några minuter.

 

Han är här. Jag tog ett djupt andetag och piffade till mig en smula, innan jag gick mot honom.

  

Alec - Hej älskling!

Han gav mig en kram. Jag hade alltid känt mig så trygg där, i hans famn. Men nu kändes det annorlunda, på något vis. Han var inte lika varm, han var inte lika trygg.

Alice - Kan vi prata?

  

Han svarade inte, utan gav mig istället en desperat kyss.

Alec - Vi går in på ditt rum, okej?

Jag nickade lite osäkert och vi la oss på sängen, sida vid sida.

  

Alice - Jo, alltså. Pappa vill att jag flyttar ut men jag har ingenstans att bo. Är det okej om jag...

Han avbröt mig.

Alec - Du är så jävla vacker, Ali. Jag gillar dig så mycket... Du anar inte.

Jag blev lite sårad över att han inte brydde sig om det jag hade att säga. Jag ville verkligen bara prata med någon nu.

  

Han kysste mig igen, lika desperat den här gången. Det började att bli lite obekvämt... Han betedde sig konstigt och, nästan, skrämmande.

  

Alice - Alltså, Alec. Jag klarar inte av det här just nu. Kan vi inte bara prata?

Han ignorerade mig blankt, och kyssarna blev allt mer intensiva. Vad som hände därefter har jag mest förträngt. Det enda jag minns är den hemska känslan full av ånger när jag vaknade upp mitt i natten med Alec vid min sida.

    

 Vad har jag gjort?

----------------

Fortsättning följer.

 
 
Mirjam

Mirjam

20 februari 2012 15:44

Hah, vad fräckt! :D

http://evit.blogg.se

 
Ingen bild

www.mewilma.blogspot.com

20 februari 2012 15:46

Älskar Sims, bloggen var ju riktigt bra!

Lowolf ♥

20 februari 2012 15:48

Haha, kul att du tycker så! :) Älskar också sims ;)

 
Vilma

Vilma

20 februari 2012 15:52

Bra! <3

http://EpicVilma.bloggplatsen.se

 
Fanny

Fanny

20 februari 2012 15:53

Fint :)
Kram ♥

http://www.cowbells.blogg.se

 
Ingen bild

K!wi xD

21 februari 2012 19:26

Skitsnygg blogg! :D Jag måste köpa Sims... ;3 ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lowolf ♥ - 9 mars 2012 21:26

Jag lovade ju att skriva om den nya expansionen, har fortfarande inte hunnit spela så mycket men jag tog lite bilder i alla fall.   Karaoke    Som ni kanske vet kan simmarna nu sjunga karaoke. Sök bara upp en karaokebar tillsammans med en ko...

Av Lowolf ♥ - 8 mars 2012 17:38

Jag är ledsen för mitt oaktiva bloggande, det märks att jag får färre och färre besökare med tiden. Så snart jag samlat lite kraft tänkte jag börja blogga på riktigt, men tills dess får ni nog nöja er med detta. Har inte heller haft tid att engagera ...

Av Lowolf ♥ - 4 mars 2012 20:00

Jag har väldigt mycket glitch på mitt simsspel, usch vad jag hatar det. Mina nyfödda bebisar ser ut som monster och mina simmar duschar med byxor på. Idag hittade jag ännu en glitch, lite lustigare än dem flesta. Det var när jag använde testingcheats...

Av Lowolf ♥ - 27 februari 2012 19:57

Jag har aldrig riktigt förstått mig på de människor som hellre bygger simmarnas hus än att leka med deras liv, så idag tänkte jag att jag skulle testa att lägga ner hela dagen på att göra ett riktigt hus. Det var inte kul alls, och det blev inte särs...

Av Lowolf ♥ - 27 februari 2012 11:33


Jag är ledsen för att jag inte har bloggat på några dagar, jag har haft lite fullt upp här hemma. Men det beror delvis också på att jag inte vet vad  jag ska blogga om, vad  ni vill läsa om osv. Har lite stuff på gång, men det är inte riktigt klart ä...

Sök i bloggen

Översätt/Translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg hittills?
 Den är toppen!
 Bra, den blir väl ännu bättre sen :)
 Ganska bra!
 Sådär...
 Rätt trist. Men jag antar att den blir bättre.
 Dålig
 Hemsk. >8D

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards